Nejlepší filmy roku 2009

Stejně jako loni, i letos jsem se rozhodnul zveřejnit žebříčky toho, co se mi letos podařilo vidět. Protože v Critickeru letos přibyly nějaké nové funkce na dělání žebříčků, bylo to poměrně jednoduché. 
Žebříčky tu letos najdete dva. První vám ukáže filmy letošního data vzniku, ty jsem viděl převážně v kině. Ve druhém je všechno, co jsem letos na Critickeru ohodnotil, tj. i věci viděné v TV, viděné dříve a teprve letos hodnocené, atd.


Takže žebříček první:







Letošních filmů jsem viděl 23. Procentuální hodnocení vidíte sami. Je poměrně smutné, že letos se žádný film nedostal přes 90%, což je moje hranice pro nejlepší filmy. Nejlepší šestice je pro mě nerozhodná, ale kdybych přeci jen měl vybrat, pak na pomyslných stupních vítězů budou Star Trek, Hanebný pancharti a Avatar. Největší překvapení je pak jednoznačně Taken (96 hodin).



Pokud by se ale do letošních filmů počítalo vše, co jsem letos viděl, byly by stupně vítězů jiné, jak můžete vidět na dalším žebříčku:







Vítězem by se stal skvělý film V Bruggách a společnost by mu vítězů dělali neméně skvělí Karamazovi a Casablanca. 


Letos jsem opět dohnal nějaké dřívější resty (právě ta Casablanca, Dům u jezera, Den kdy se Země zastavila), objevil nečekané (Romance & Cigarettes, Good Night and Good Luck) a dokoukal rozkoukané The Sopranos. Celkově to byl takový průměrný filmový rok, ale spokojenost převládá.


Na shledanou v roce 2010 a hodně dobrých filmových zážitků!

Žádné komentáře: