LinkedIn - mít styky je fajn

Ti z vás, kteří chodí na můj blog pravidelněji, si mohou už asi týden všimnout nové ikonky pod klasickým žlutým okem. Ti zvídavější si už na ni možná i kliknuli a zvěděli, pro zbytek nechť je inspirací tento blogpost.


Hledáte práci? Jste spokojeni a jen zkoumáte možnosti? Chcete zjistit co dělají vaši spolužáci a bývalí kolegové? Potřebujete na sebe upozornit? Pak právě pro vás je určena business orintovaná sociální síť
LinkedIn. Tento server vám nabízí právě výše uvedené služby a ještě mnohé další.


Jak to funguje? V podstatě na základě "příbuznosti" vašich kontaktů s jejich kontakty a tedy i s vámi. Kde a jak kontakty získáte? Dvěma způsoby - buď si budete přímo v adresáři LinkedIn vyhledávat jednotlivá jména, nebo na to půjdete chytřeji. Vyplníte o sobě pár základních údajů, svoje vzdělání, současné a bývalé zaměstnání a necháte systém vyhledat další lidi, kteří ve stejných firmách a vzdělávacích institucích působili ve stejnou dobu jako vy. Potom vám je nabíde a je jen na vás, koho si přidáte do svých kontaktů. Požadovaní kolegové a spolužáci musí přidání odsouhlasit vy poté vidíte zase jejich kontakty. Takto vznikají spletité sítě přátel a kolegů, kteří se navzájem mohou hodnoti a doporučovat se ostatním, jako schopní jedinci.

Takto nyní vypadá moje síť asi po týdnu. Na potvrzení některých kontaktů stále čekám:


V současné době je registrováno více než 19 milionů uživatelů, i vy snad tedy někoho najdete.

Čímž přicházíme k další důležité funkci - nabídky zaměstnání. Pokud si zaškrtnete, že máte zájem dostávat nabídky zaměstnání, můžete být osloveni potenciálními zaměstnavateli, kteří vás našli na základě vašich zveřejněných schopností a doporučení. Existují dokonce headhunteři zaměření na LinkedIn.

Zapomněl jsem na další vychytávku: pokud máte email na gmailu, yahoo či AOL, můžete nechat LinkedIn přímo zjistit, kdo z vašich kontaktů je na serveru registrován a pokusit se ho přidat. Užitečné!

Jedna drobná nepříjemnost: vládnoucím jazykem je angličtina, bez ní si nešktrnete.

Jak jsem již psal, na serveru jsem jenom krátkou chvíli, přesto jsem přesvědčen o jeho užitečnosti. Až budu hledat novou práci, určitě se o to pokusím i s jeho pomocí.

Na závěr ještě můj veřejný profil:


View Jarmil Mikulík's profile on LinkedIn

Žádné komentáře: