Trháme zuby, Inc.


Máme je všichni kromě kojenců a důchodců a stejně tak všichni na ně svorně nadáváme. Ano, řeč je o zubech. Vždycky když o nich přemýšlím, dospěju k závěru, že to matka Evoluce vymyslel nějak špatně. Lidské zuby bohužel nejsou polyfyodontní, takže pro ně platí pravidlo jednou dost. Jakmile o ně jednou přijdeme, necháme je zkazit, vyrazí nám je parta blbečků před hospodou apod., máme po ptákách a nastupuje zábavná procedura zvaná návštěva lékaře.

Kdo by se k němu netěšil, že? Nezbytná podmínka konání této společenské události ale je, že musíte nějakého mít. Většina z nás ho má od základní školy, problém ovšem nastane, pokud se přestěhujete. Díky skvělému systému českého zdravotnictví a školství (třikrát hurá všem politikům!) se ročně líhne méně dentistů než jich odchází na vejminky, takže šance najít si dobrého zubaře který bere nové pacienty se začíná podobat šanci na usmíření Palestiny a Izraele. Není to tedy nemožné, jen velmi obtížné. Asi před třemi týdny jsem před tímto problémem stál a jelikož jsem to už nemohl odkládat (doma došel valetol), položil jsem si zásadní otázku: kde najdu dobrého zubaře? Jako obvykle, kdykoliv se poslední dobou na něco ptám, použiju Google. Po zadání záludně formulovaných klíčových slov se mi dostalo asi 150 000 odpovědí a usoudil jsem tedy, že tudy cesta nevede. I udělal jsem drobný průzkum mezi kolegy v práci a pomocí něho jsem těch 150 tisíc eliminoval asi na 150 kusů. To už šlo. Po použití telefonu a vyřazení mrtvých odkazů jsem se dostal na tyto stránky:
http://www.stomatochirurgie.klekari.cz/
Nelenil jsem tedy a zavolal na uvedený telefon. Mé překvapení bylo veliké, neboť mi příjemný ženský hlas na druhé straně sdělil, že pan doktor opravdu nové pacienty bere a domluvil jsem se na termínu vstupní prohlídky.

Když jsem se ve smluvený den a dobu dostavil na adresu mého budoucího mučitele a vyhledal jeho ordinaci (což zdaleka nebylo tak lehké jak to zní, jedná se o zubařskou kliniku), nečekal jsem dlouho a ujala se mě zubní hygienistka, která pracuje s panem doktorem. Udělala mi předběžnou prohlídku a rentgen, popovídali jsme si o mých návycích a pak už si mě vzal do parády přímo mistr. Pan doktor Jandl je člověk mladý, přesto působí zkušeně a vzbuzuje důvěru. Pečlivě si mě proklepl, provizorně mi opravil problémový kaz a domluvili jsme se na druhý den na dokončení. S tím jsem byl také velice spokojen, výsledek je prakticky dokonalý a skoro ani já nepoznám, že to není původní zub. Horší je, že mě čeká trhání osmiček, o kterých jsem dosud skoro ani nevěděl. No snad to taky přežiju.

Pozitiva: Dobře se k vám chovají, máte pocit, že doktor je tu kvůli vám a ne vy kvůli němu. Rentgen je na chodbě, chirugické sály o patro níž, nikam to není daleko. Pan doktor má atestaci i na zubní chirurgii, takže nemusíte na trhání jinam. Zubní hygienistka vám poradí, jak si správně čistit zuby, jaké používat doplňky apod. Celkově máte dojem bezvadné péče.

A teď jedno negativum: Pan doktor má sice smlouvy s velkými zdravotními pojišťovnami, ale kvůli našemu skvělému zdravotnictví (opět třikrát hurá vy-víte-komu!) zapomeňte, že z toho vyjdete lacino. I obyčejná amalgamová plomba je ve množství větším než malém připlácena, bílou si zaplatíte rovnou celou. Trhání osmiček bude zdarma. Již se těším...

btw: Koho z vás na škole nutili v biologii znát výrazy jako: Incisvi, canini, premoare, moare?

Jaké jsou vaše zkušenosti se zubaři?

Žádné komentáře: