My job is bigger than yours!


Práce, práce, práce. Vetšina z nás ji dělá, protože chce mít co jíst. Jinak bychom se bez ní v klidu obešli. Přiznám se, že i já. Ačkoliv se moc nepředřu a plat je celkem fajn, radši bych za stejné peníze ležel doma, o tom žádná.

Pracuji ve státním podniku. Tedy spíš polostátním, řídíme se sami a stát nám žádné peníze nedává, ale taky po nás žádné nechce. Další výhoda je, že nám neskáče po krku hyperaktivní majitel firmy a nedělá z nás otroky. Přesto docela slušne prosperujeme a i nějaké ty peníze do státní kasičky každoročně nasypeme.

Pracovat pro "s.p." v Praze znamená, že máte cca průměrný český plat, ovšem díky tomu, že v Praze by za tyhle peníze asi nikdo nedělal, tak i slušnou porcičku tzv. benefitů. Nestěžuju si. Asi je to tím, že jsem vyrostl v lokalitě, kde je dobře pracená práce spíš výjimka, než pravidlo. Zvláštní ale je, že s tímhle přístupem jsem spíš osamocený. Většina kolegů si stěžuje takřka neustále. Vždycky se najde něco, na co můžou nadávat. Ona je tam vůbec atmosféra taková nervozní, jako bychom byli před krachem, což ovšem vůbec neodpovídá realitě. Dle mého názoru docela slušně rosteme, letos byl plán splněn na víc než 120%, za prosinec skoro na 200%! Přesto panuje taková podivně dusná atmosféra. Nikdo nikoho neplácá po zádech, spíš se pronáší věty o neusínání na vavřínech apod. A přitom kolektiv je docela fajn a vše by tedy mělo nahrávat přátelské pracovní atmošce. Zvláštní.

Na konci roku nám odešel šéf, kterému jsem za hodně vděčný. On mě přijmul, dal mi příležitost, ikdyž jsem neměl prakticky žádnou praxi. Doufám, že jsem ho nezklamal. Na konci března odejde do důchodu kolega, u kterého se zauučuju. Je to asi největší odborník v oboru v celé ČR, navíc fajn chlap. Dělal v podniku celý život, nahradit ho bude docela makačka. Samozřejmě zdědím i celou jeho práci, takže vytížení docela vzroste.

A teď k těm světlým zítřkům - nový šéf mi slíbil zvýšení platu, snad to klapne (záleží na řediteli). Díky tomu, že převezmu kolegovu práci, bych měl převzít i jeho prémie. A v neposlední řadě nám ředitel slíbil v posledním emailu nějaké bonusy za prosinec a celý rok 2007. No jsem na lednovou pásku zvědavý...

Žádné komentáře: